In een wereld waarin alles lijkt te draaien om succes en het ophouden van de schone schijn, wordt haast het bovenmenselijke gevraagd. Terwijl iedereen ook mindere dagen heeft zoals ook iedereen momenten heeft meegemaakt dat je een gigantische blunder hebt begaan op het werk.
Als de blunder nog ‘vers’ is heb je het er liever niet over en probeer je het zo snel mogelijk te vergeten. Maar na een tijdje is het helemaal niet zo erg om erover te vertellen en zijn de verhalen zelfs grappig en leerzaam. En bovenal maakt het je gewoon menselijk. Iedereen maakt fouten, bij iedereen gaat weleens iets mis en het is goed om elkaar die spiegel voor te houden.
Zeker als je in een team werkt is het dus een aanrader om een blundersessie te organiseren. Een moment waarop iedereen zijn grootste blunder op het werk of privé met elkaar deelt. Het relativeert het werk en laat zien dat elke blunder zichzelf uiteindelijk ook weer oplost.
Of het nu gaat om een mail die je verstuurt hebt aan de verkeerde ontvanger, kleding die niet helemaal op een gelegenheid was afgestemd, de verkeerde versie van een brief versturen aan een klant, de verkeerde winnaar oplezen tijdens een Oscar avond, een storende typefout en een reclamefolder die net in 10.000-voud is gedrukt. Allemaal hebben we wel iets soortgelijks meegemaakt.
Welke blunder heb jij in het verleden gemaakt? Deel hem in de comments.