De lunchwandeling

Velen onder ons bewegen veel te weinig op het werk. We zitten op een bureaustoel of staan veelal stil op een bepaalde plek op het werk. Met een beetje pech kom je daarna moe thuis en plof je ’s avonds voor de tv op de bank en breng je ook daar je tijd bewegingloos door.

Daarom wil ik een lansbreken voor de lunchwandeling. Want de lunchtijd is meestal precies lang genoeg om jouw lichaam de beweging te geven die het zo hard nodig heeft.
Wandelen is goed voor je hersenen en verkleint de kans op een beroerte. Daarbij stimuleert het het gebied in je hersenen dat verantwoordelijk is voor je geheugen en planning. Wandelen vermindert depressieve gevoelens. Iets waar helaas veel mensen op het werk last van hebben.

Wandelen verkleint de kans op diabetes en kan je levensduur met wel twee jaar verlengen. Die extra tijd ben je dan weliswaar aan het lopen, maar per saldo kost het je dus geen tijd. Goed om te weten. Daarnaast verkleint regelmatig wandelen de kans op overgewicht, verstevigt het je botten en verlaagt het ook nog eens de kans op allerhande hartaandoeningen.

Een half uur flink doorwandelen per dag levert dus alleen maar winst op (en een nat pak wanneer het regent, maar het regent vaker niet dan wel). Trommel daarom wat collega’s op en maak ook hen enthousiast voor een gezellige en gezonde middagwandeling. Dan is het ook nog een sgoed voor de onderlinge sociale contacten. Win-win-win. So just walk.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Laat een reactie achter